lørdag 21. juli 2012

Sommerferie...

Litt bloggtørke her i sommerferien,
men har ikke sluttet å lage diverse av den grunn.

Har tilbragt de siste dagene 
på campingferie i Luleå og Piteå
sammen med familie og gode venner.
Kjempekoselig har det vært,
og ikke minst mange ganger bedre vær enn her hjemme.

Når man skal sånn på tur
hvor det blir veldig mye av og på med håndarbeidet
måtte jeg ha med noe enkelt.
Mamma var for litt siden og kjøpte noe bomullsgarn til meg,
og de nøstene var heldige og fikk være med på tur ;)
De endte opp som 
 kjøkkenhåndklær...
...og kluter.

Fin måte å slanke garnlageret på :)
Var jo feil farge til det som det egentlig skulle brukes til,
så det ble jo bare lagt til siden
sammen med alt det andre :(

Alt er strikket i Bomull Sport fra Gjestdal.
Mønster på kjøkkenhåndkle finnes her.
På klutene har jeg lagt opp 61m på p4 
og stikket 3r,1vr,avsl 1r på alle omg. 
til nøstet er strikket opp.

Må jo samtidig gi meg selv en go' klapp på skuldra
for at jeg klarte å stå imot å kjøpe mer garn på ferien.
Var veldig mye fint å finne,
men jeg bare så og la det pent tilbake igjen :)

Ha en flott helg :)

- Line -

2 kommentarer:

  1. Hei, så flotte håndklær og så fine farger!! Jeg er så svak for lilla.. :) Jeg har også tenkt til å strikke disse, og etter inspirasjon fra deg, så tror jeg at jeg må en tur til byen og kjøpe meg litt garn.. :) (For jeg har jo ikke noe fra før.. :/)
    Ha en super helg!!
    Kristin

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for flotte ord, Kristin :) Fint å kunne være til inspirasjon for andre. Det er ett av målene mine for denne bloggen. Dette er lettstrikka saker, og kjempeflotte presanger. Kos deg med håndklestrikkinga :)
      - Line -

      Slett