lørdag 19. desember 2015

Fana-sett

Lillesnuppa mi trengte seg nytt ullsett,
og mor hadde lyst på noe annet enn Marius.
Jeg bestemte meg for fana-mønsteret,
og begynte med det kjedligste ført - ullbuksa.
For å hente igjen noe av mønsteret fra genseren,
ble det rutemønster nederst på fotene.
Tok sin tid før den ble ferdig.
(Du kan lese mer om det her.)
...og først i dag kom strikket i linningen i.
Genseren fikk en frisk start.
(Det kan du lese mer om her og her.)
Så gikk det liksom litt tid før jeg kom meg videre.
(Les her.)
Men i midten av juni var settet komplett.
Da var det altfor varmt til å skulle prøve ullklær,
og dermed har det blitt liggende
helt til i dag.

Nå har vi fått prøvd og sett at det er litt stort,
men ikke så stort at det ikke kan brukes.
Så nå er det bare å pakke det inn
slik at hun kan få det i julegave
- fra mammaen sin <3

God Lørdag til alle!

2 kommentarer:

  1. Frøkna var nå veldig fin da😊. Mitt barnebarn får Fana til jul, jakke og bukse. Likte godt fargene du har valgt😀

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk :)
      Da jeg tok bilde visste hun ikke at settet var hennes. Det ble en julegave fra meg til ho. Det var pga fargene at dette ble strikket. De lå i en restekurv med utgåtte farger på garnbutikken og bare måtte bli med meg hjem. Skulle egentlig få dette klart til jula 2014, men hadde dessverre ikke nok timer i døgnet til det.

      Slett